לוגו - מכללת ברק לרפואה משלימה

מסלול לימודי פסיכותרפיה הוליסטית

ראש המגמה: ד”ר זיו מאיר

מטרת הלימודים להעמיק את הידע אודות הקשר בין מערכת הרגשות המודחקים היוצרים חסימות אנרגטיות, הבאות לידי ביטוי במתחים, כאבים, מחלות, הרגשה שלילית ממנה מושפע האדם.

ללמוד כיצד לאבחן ולטפל באמצעות טכניקות התבוננות, שיחה, מגע, אנרגיה, נשימה, מדיטציה, דמיון מודרך, פסיכולוגיה ועוד…

בבסיס ההכשרה: תיאוריות מעולם הפסיכותרפיה המודרנית, בשילוב עקרונות מהפסיכותרפיה הגופנית. השילוב הוא בין החלק הריגשי נפשי לחלק הפיזי.
מאחר וכל חוויה ריגשית יש לה היבט פיזי ולהפך, הסטודנט לומד את השילוב בין השתיים ודרכי הטיפול בהן.

נושאי לימוד

  1. לפתח ולהעמיק את מודעות הסטודנטים לתהליכים רוחניים ונפשיים המשפיעים על התפתחותם.
  2. להציג בפני הסטודנטים מגוון של טכניקות וגישות המשלבות טיפול רוחני-גופני-נפשי.
  3. לעגן את הניסיון החוויתי בתיאוריה המבוססת על ידע פסיכולוגי ומחקר מדעי .
  4. לפתח את המיומנויות האבחונית והטיפולית של הסטודנטים.

התוכנית בת ארבע שנים, מיועדת לתלמידים המזדהים עם עיקריה ומטרותיה. התוכנית תעניק לתלמיד את ההכשרה הדרושה כדי לטפל במגוון הכלים והטכניקות של הפסיכותרפיה ההוליסטית, על כל האחריות והרגישות שהשימוש בהם מחייב.

הסטודנטים בתוכנית יכולים להיות אנשים שזהו עבורם הצעד הראשון בעולם הרפואה ההוליסטית, או מטפלים ותיקים המעוניינים בהכשרה נוספת וספציפית יותר בתחום הפסיכותרפיה.

אנשי מקצוע מתחומים שונים של בריאות הנפש כגון: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, מורים מהחינוך המיוחד ועוד, ימצאו עניין בחלקים השונים של התוכנית שהינם ייחודיים למסגרת זו, אשר יעשירו ויעמיקו את יעילות הכלים הטיפוליים שברשותם.

במגוון הכלים והטכניקות של הפסיכותרפיה ההוליסטית, על כל האחריות והרגישות שהשימוש בהם מחייב.

הסטודנטים בתוכנית יכולים להיות אנשים שזהו עבורם הצעד הראשון בעולם הרפואה ההוליסטית, או מטפלים ותיקים המעוניינים בהכשרה נוספת וספציפית יותר בתחום הפסיכותרפיה.
אנשי מקצוע מתחומים שונים של בריאות הנפש כגון: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, מורים מהחינוך המיוחד ועוד, ימצאו עניין בחלקים השונים של התוכנית שהינם ייחודיים למסגרת זו, אשר יעשירו ויעמיקו את יעילות הכלים הטיפוליים שברשותם.

דרישות הקבלה למסלול “פסיכותרפיה הוליסטית” :

  1. ראיון אישי עם יועץ המכללה.
  2. ראיון אישי עם ראש המגמה.
  3. תעודת בגרות או תעודת השכלה מקבילה.
  4. טופס הרשמה מלא וחתום.
  5. שאלון בריאות מלא וחתום.

מכללת ברק/אפשר גם אחרת.
אני שמחה ומאושרת שבחרתי ללמוד אצלכם, בתחילה קצת חששתי, המקום החמים והבייתי, האווירה המשפחתית, החיוך וההבנה של זיו גרמו לי לחשוש כי המכללה אינה רצינית. תמיד התרגלתי לאוירה רצינית, אווירה מאיימת, אווירת לימודים, הצורך בהישגיות. אולם הפעם למדתי בארבעת השנים שלמדתי אצלכם כי אפשר גם אחרת. אפשר ללמוד בכייף, אפשר ללמוד באווירה משפחתית, נעימה ללא חששות ויראת כבוד מפני כל מרצה, אלא לראות במרצה “חבר”, כמו אח גדול במשפחה. היה ממש כייף ללמוד אצלכם כל השנים. ההנהלה הייתה חביבה ונעימה….כל הכבוד לכם,

המשיכו כך, אני מורידה בפניכם ובמיוחד בפני זיו את הכובע. הלוואי שכל העוסקים
בתחום ילמדו להתנהג כך, כל הכבוד!!!

שלכם לתמיד יהודית

מסלול לימודי פסיכותרפיה הוליסטית הוא מסלול ארבע שנתי.

המסלול כולל דגש על התפתחות אישית במהלך השנתיים הראשונות ללימודים, ובנוסף יודגש ההיבט החווייתי ההתנסותי והתהליך האישי שעובר המטפל לעתיד.

שימו לב: מערכת השעות מודולרית וניתנת להתאמה אישית לכל תלמיד ( במגבלות מסוימות).

***ניתן לשלב את מסלול הפסיכותרפיה ההוליסטית עם מסלול נטורופתיה בהיקף לימודים כולל של 5 שנים.

נושאי לימוד

  • אנטומיה, פיזיולוגיה, פתלוגיה.
  • תיאוריות אישיות, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חברתית, התנהגות אבנורמלית, פסיכולוחגיה בחינות, אימנולוגיה.
  • אנרגיות, אבחון רגיעה וטיפול
  • תמציות פרחי באך.
  • עקרונות הטיפול במגע: עיסוי, רפלקסולוגיה…
  • גוף נפש, דמיון מודרך N.L.P
  • פסיכותרפיה גופנית, פסיכופתולוגיה.
  • עקרונות הפסיכותרפיה, יחסי מטפל מטופל.
  • פסיכותרפיה הוליסטית.
  • פסיכותרפיה קבוצתית גישה פסיכו דינמית.
  • תפקידי המטפל בקבוצה. הנחיה.
  • שיטות בפסיכותרפיה של מתמכרים ועבודה עם ילדים.
  • שיטות בפסיכותרפיה של מתמכרים ועבודה עם ילדים.
  • פסיכודינמיקה הוליסטית, איזון גוף-נפש, טיפולים אנרגטים.
  • ביו אנרגיה, מח אחד, פסיכולוגיה לינגוויסטית.
  • תנועה, יצירתיות, פסיכודרמה. פסיכולוגיה בודהיסטית.

מסלול הלימודים

(למידע לחצו על הכותרת)

בשנה זו יושם הדגש על התפתחות אישית דרך מרכזי האנרגיה – הצ’אקרות.
נתבונן ונפתח מודעות לרפואה ההוליסטית ולדרך בה אנו מתקשרים, למערכות היחסים שלנו, ליצירתיות ולאופן בו אנו מנהלים את חיינו היומיומיים.

בין הנושאים שיילמדו בשנה זו :

מהי אנרגיה, חישת אנרגיה, ערוצים ומרכזים אנרגטיים, המערכות האנרגטיות הבסיסיות של הגוף,
צ’אקרות – חוויה אישית ויידע תיאורטי ועבודה עם הילד הפנימי.
אבחון ושחרור של חסימות בזרימת האנרגיה, החזרת האיזון וההרמוניה למערכת האנרגטית, ההילה, התחברות למדריך הפנימי, נשימה ושינוי תפיסות ואמונות. בנוסף, נלמד כלים טיפוליים ראשוניים כגון שימוש בקול, רטט, צבע ועוד.

כמו כן בין הנושאים הנלמדים:

בין הנושאים שילמדו בשנה זו:

  • פתולוגיה.
  • פסיכולוגיה של החלום.
  • דמיון מודרך.
  • פסיכותרפיה יישומית.
  • תטא הילינג.
  • היסטוריית הרייקי
  • עקרונות הרייקי
  • הרייקי כחלק מהרפואה ההוליסטית
  • מהי אנרגיה?
  • ההתחברות לרייקי כוונון
  • כיצד פועל הרייקי?
  • טיפול עצמי
  • ההתחברות לרייקי כוונון
  • הצ’קרות
  • הכרתם, אופן ביצוע והטיפול בהן
  • ההתחברות לרייקי כוונון
  • מיקום הגוף האתרי
  • משמעות הגוף האתרי
  • מרכזי אנרגיה חשובים בגוף האתרי
  • האבחון והטיפול
  • ביצוע הגנות
  • איזון הצ’קרות השונות וביצוע טיפול שלם
  • תרשים צ’קרות- תרשים צ’קרות אסטרליות
  • האורה (ההילה), סוגי ההילות
  • אבחון ותיקון הילות
  • ההתחברות לרייקי כוונון אחרון רייקי 7
  • טיפולי הילינג במגע
  • טיהור חדר טיפולים
  • טעינת רייקי בכפות היידים .
  • אבחון פיזיולוגי ונפשי
  • טיפול באחרים
  • טיפול בילדים
  • רייקי הילינג דרגה -0
  • העצמת אנרגיה
  • השימוש בסמל הראשון
  • הטיפול בבעיות ריגשיות
  • הגשמת מטרות

בכל שלב מקבלים תעודת הסמכה בתחום שהסתיים.
בסיום הלימודים ניתנת תעודת פסיכותרפיסט הוליסטי.

פסיכותרפיה הינה מושג כללי אשר מתייחס לטיפול פסיכולוגי מסוגיו השונים ומזוויותיו המגוונות. הפסיכותרפיה מטפלת במקרי חוסר איזון נפשי אשר עשויים לנבוע כתוצאה ממצוקות וממשברים רגשיים, ולצורך כך, היא משתמשת במבחר של גישות ושיטות טיפול, אשר המשותף לכולן היא האינטראקציה המתקיימת בין המטפל למטופל.

התפתחותה של הרפואה ההוליסטית העשירה את התחום בגישות ובתיאוריות טיפול במצבים שונים, אשר על בסיסן צמחו והתפתחו שיטות הטיפול הנוספות. כאשר אנחנו מדברים על פסיכותרפיה לימודים הינו צורך מהותי, למרות שבניגוד לפסיכולוגיה הקלינית, בכל הנוגע לתחום פסיכותרפיה לימודים אינם חייבים להיות אקדמיים, אלא יכולים להתבצע במסגרת לימודים המציעים לימודי תעודה או לימודי המשך בתחום. וזהו אחד מתחומי הלימוד המרכזיים שמציעה מכללת ברק.

פסיכותרפיה- לימודים ואפשרויות

מוסדות הלימוד השונים בישראל מציעים מסלולים רבים ומגוונים ללימודי התחום. בעת ההתלבטות ביניהם, מומלץ להקדיש זמן ולבחון את תנאי הקבלה ללימודים, את היקף שעות הלימוד בקורס או בהכשרה, את רמתם של הלימודים וגם לבחון את רשימת הנושאים הנלמדים. חלקם של הקורסים מוצעים כקורסי העשרה או כהתמחויות לאנשי מקצוע בעלי תואר בתחום (למשל, מטפלים מתחומי טיפול ספציפיים או פסיכולוגים קליניים).

אורכם הממוצע של הקורסים המיועדים לחסרי הרקע האקדמי בתחום הוא מספר חודשים (תקופת מינימום, נכון להיום, של ארבעה חודשים) אולם קיימים גם מסלולים ארוכים יותר, הנמשכים גם שנתיים או שלוש שנים. ערוץ נוסף של מסלולי לימוד מקיפים מוצעים ללומדים במוסדות העוסקים בלימודי הרפואה האלטרנטיבית, אשר בסיומם של לימודים אלה, מוענקת לבוגרים המסיימים תעודת מטפל.

חשוב לדעת!

בתחום פסיכותרפיה לימודים מסודרים אינם מעניקים למסיים אותם תואר פסיכולוג, והבוגרים המסיימים קורס או הכשרה אינם נחשבים לכאלה, ואף אינם יכולים (ואסור להם) להציג את עצמם כפסיכולוגים.

יחד עם זאת, במסגרת התמחותם, הם יכולים לטפל באנשים ולעבוד כפסיכותרפיסטים בתחום ההתמחות שלהם במסגרות השונות – מכונים המתמחים ברפואה משלימה, בתי החולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות וכן הלאה. אופציה נוספת אשר עומדת בפני בוגרי לימודי פסיכותרפיה, היא הנחיית קבוצות טיפול בתחומים רבים, כפסיכודרמה, לדוגמה.

בכל שלב מקבלים תעודת הסמכה בתחום שהסתיים. בסיום הלימודים ניתנת תעודת פסיכותרפיסט הוליסטי.

למסיימים בהצלחה את המסלול המשולב (פסיכותרפיה הוליסטית + נטורופתיה) אשר מעוניינים להמשיך לדוקטורט. תינתן אפשרות, לאחר ראיון אישי, להמשיך לשנה נוספת שבסיומה תבוצע עבודת מחקר עליה יסוכם עם המנחה. לאחר אישור האוניברסיטה בחו”ל יוענק תואר דר. (PHD) על ידי האוניברסיטה בחו”ל.

למועד פתיחת מסלול הלימודים ומידע נוסף מלאו ושלחו את הטופס הנמצא למטה או התקשרו –

02-5664627
054-7388001